Suport
T'ajudem i aconsellem en tots els teus dubtes i qüestions
Tens preguntes sobre els nostres serveis?
Si no trobes resposta als teus dubtes pots contactar amb el nostre servei de suport i atenció al client mitjançant el número 900 651 651 (particulares), 900 651 640 (negocio) y del 900 651 652 (pymes).
1. Alta i facturació
1.1 Quant tarda el tràmit de la portabilitat?
En principi, el procés complet dura unes 48 hores des de la petició, sempre que les dades facilitades siguin correctes. Adamo t’ho notificará enviant-te un SMS. Sempre aconsellem que, després de tenir servei d’Internet i telefonia amb nosaltres, contactis amb el teu antic operador per comprovar que tot està donat de baixa correctament.
1.2 Com factureu?
La primera setmana de cada mes et cobrarem la factura del total del mes en curs. Pots consultar les teves factures entrant a l’apartat “Mi Adamo” de la pàgina web amb el teu usuari i contrasenya.
1.3 Com puc consultar les meves factures?
A l' apartat “Mi Adamo” de la pàgina web pots consultar totes les teves factures. Per accedir-hi només necessitaràs el teu número de client i la teva contrasenya, que vas rebre via SMS en contractar els nostres serveis.
1.4 No puc accedir a l’àrea personal perquè no recordo les meves dades. Què he de fer?
Truca’ns gratis al 900 651 651 o envia’ns un e-mail a info@adamo.es i t’indicarem com procedir.
2. Internet
2.1 Com comprovo la velocitat de la meva connexió?
Pots fer un test de velocitat a fast.adamo.es Recomendamos que hagas el test conectando el ordenador por cable de red, ya que es la tecnología que permite la mayor velocidad.
2.2 Com identifico la meva xarxa Wifi?
Trobaràs el nom de la teva xarxa a la cara superior o inferior de l’equip router-ONT d’Adamo.
2.3 Quina és la contrasenya de la meva xarxa Wifi?
Trobaràs la contrasenya de la teva xarxa al teu equip router-ONT d’Adamo, en una etiqueta amb un codi QR.
Per canviar-la, consulta el manual de l’equip.
2.4 Quines precaucions de seguretat hauria de prendre?
Adamo utilitza per defecte l’estàndard d’encriptació “MixedWPA/WPA2 + AES”, que és l’estàndard d’encriptació per a xarxes Wi-Fi més segur actualment.
Recomanem als nostres clients prendre una precaució de seguretat bàsica: canviar la contrasenya. Escriu una contrasenya com més llarga millor.
Una nova contrasenya serà no només més segura sinó també més fàcil de memoritzar.
2.5 Quina és la millor ubicació per al router?
Intenta, sempre que puguis, apropar el router a la zona des d’on et connectis més sovint.
Si et connectes per Wifi des de tota la casa, posa el router a un lloc cèntric, més o menys alt (com un prestatge) i que no tingui elements que redueixin la cobertura (prestatges metàl·lics, parets, columnes, etc).
Es recomana allunyar el router de telèfons sense fils, aparells microones (sí, el de la cuina!) i altres aparells sense fils per Bluetooth (com dispositius d’àudio i vídeo) que puguin causar interferències.
2.6 Quina és la millor ubicació per al router a cases de vàries plantes?
Si es tracta d’una llar de dues plantes, es recomana instal·lar el router al sostre de la planta inferior o a prop del terra de la planta superior (depenent de la planta a la que es vulgui garantir una millor senyal). La seva col·locació és millor, òbviament, a la planta des d’on més es vulgui utilitzar.
A cases de tres o més plantes, la planta del mig és sempre la millor solució, i el forat de l’escala és una excel·lent opció per evitar perdre cobertura.
2.7 Internet em va lent, com ho soluciono?
Abans de res, fes un test de velocidad per verificar que el problema és teu i no del servidor que et serveix la web.
Si detectes una velocitat reduïda, comprova que al fer el test no tinguis oberts molts programes o aplicacions (finestres, pestanyes del navegador) o més d’un dispositiu connectat (ordinadors, mòbils, tablets), perquè en aquest cas el test no mostraria la velocitat real. Tingues en compte també que si el teu ordinador és vell pot ser que no suporti tot l’ample de banda, i per això sembli que en reps menys.
2.8 Ajuda amb consoles i redirecció de ports
Recomanem que sempre connectis la consola per cable ethernet per gaudir de la màxima velocitat.
Per a l’òptima utilització de la consola és necessari obrir alguns ports, indicats pel propi fabricant.
També pots connectar la consola al port ethernet 4, que està en mode bridge (monoport), i tindrà connexió directa a Internet sense funcions de NAT. L’ONT funcionarà només de “pont” entre la consola i Internet.
Pots consultar la llista de ports als següents enllaços (en castellà):
Nota: pot ser que per segons quins jocs sigui necessari redirigir ports addicionals.
Si has d’assignar una IP fixa de rang intern a la teva consola et recomanem els següents tutorials externs:
- Tutorial: Xbox ONE: Puertos específicos Xbox Live
- Tutorial: Cómo asignar ip fija a la PS4 y más info sobre puertos
Per redirigir ports als equips d’Adamo Telecom, segueix el manual de cada un dels dispositius (podràs trobar-los en aquest mateix espai d’ajuda) o la pròpia ajuda del dispositiu.
2.9 Router-ONT: Manual configuració
Manuals per realizar canvis de configuració en els Router-ONT:
2.10 Com configuro el Chromecast?
Fes click aquí i segueix els passos de la guia.
3. Telefonia Fixa
3.1. Com ho faig per rebre servei de Telèfon?
Per rebre servei telefònic has de connectar el teu equip de telèfon al terminal d’Adamo en el port 1 o port A proveït per a això.
Un cop estigui connectat podràs emetre i rebre trucades.
Si necessites connectar més d’un equip, consulta el manual Pas a Pas per fer el pont de telefonia..
3.2. Com ho faig per fer servir les preses de telefonia de casa meva?
Si necessites connectar més d’un equip, consulta el manual Pas a Pas per fer el pont de telefonia..
3.3 Códigos de desvío
Puedes utilizar los siguientes códigos para activar o desactivar el desvío incondicional:
· Activar: *22*num --> Escuchará una locución: "Desvío incondicional activado"
· Desactivar: #22 --> Escuchará una locución: "Desvío incondicional desactivado"En caso de no tener servicio de Internet, el equipo de soporte os podrá ayudar e informar.*No válido para redes externas (Ermua, Asturias GITPA, Quintanadueñas).
4. Telefonia Mòbil
4.1 Com configuro les dades mòbils?
Per utilitzar Internet al teu mòbil has de configurar la connexió APN (Access Point Network) al teu telèfon. La informació de la APN és la següent:
- Nom: adamo
- APN: internet
Si necessites ajuda per a la configuració, fes clic aquí.
4.2 Com activo/desactivo la bústia de veu?
Per accedir a la bústia de veu marca 242. Fes servir el menú de veu per activar-la, desactivar-la o configurar el teu missatge.
Si tens pensat viatjar a l’estranger, abans has de consultar-ne la clau d’accés. Aconsegueix-la marcant el 242 > opció 4 > opció 1 > opció 1. Per escoltar els teus missatges en roaming truca al +34 656 242 242 i introdueix el codi que has obtingut anteriorment.
4.3 Què he de fer si perdo o em roben el mòbil?
Si perds o et roben el mòbil truca’ns immediatament al 900 651 651 per desactivar la línia ben aviat. A la mateixa trucada podràs sol·licitar l’enviament o recollida a botiga d’un duplicat de la targeta SIM.
A més a més, et recomanem aquest article on s’explica com intentar recuperar el mòbil.
4.4 Com puc demanar un duplicat de la meva targeta SIM?
Truca’ns al 900 651 651 o envia’ns la teva sol·licitud per e-mail a cliente@adamo.es indicant les teves dades identificatives.
4.5 Puc establir un límit de consum en trucades?
Sí. En cas de necessitar un límit de consum has de contactar-nos i sol·licitar-ho.
4.6 Roaming
El Roaming està desactivat per defecte. Si desitges activar-lo, contacta’ns a info@adamo.es. El canvi triga alguns dies a fer-se efectiu. Consulta les nostres tarifes internacionals a l’apartat “Tarifas” de la nostra.
Consell d’Adamo: tingues cura amb el roaming fora d’Espanya, podria resultar notablement costós tant amb Adamo com amb altres operadors. També recomanem tenir cura amb l’ús de les dades Roaming, aconsellem desactivar-les i aprofitar els punts Wi-Fi en destí.
5. Cloud Telephony
5.1. Centralita Cloud
- Manual configuració telèfons Cisco
- Manual configuració telèfons Grandstream
- Manuals Centraleta Cloud:
(To access your Centralita Cloud necessita l’usuari i contrasenya que el departament tècnic li va proporcionar en el moment de la posada en marxa del servei)
- Manuales Usuarios Snom
6. IP Transit Services
6.1. Communities servei IP Transit BGP
Communities para alterar el routing por parte de clientes de IP Transit:
No-export to IX
Permite no exportar sus prefijos en los diferentes IX
Rango 35699:1400-1449
Valor Community NO-EXPORT-IX-ALL 35699:1400 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en TODOS los puntos neutros NO-EXPORT-IX-ESPANIX 35699:1401 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en ESPANIX NO-EXPORT-IX-CATNIX 35699:1402 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en CATNIX NO-EXPORT-IX-AMSIX 35699:1403 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en AMSIX NO-EXPORT-IX-EQUINIX-FRANCE 35699:1404 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en EQUINIX FRANCIA NO-EXPORT-IX-DE-CIX-ESP 35699:1405 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en DE-CIX-ESP AS-Prepend to IX
Permite hacer as-prepend (hasta un máximo de 3) de sus prefijos hacia todos los IX-points.
Valor Community Número de Prepends IX-PREPEND-1-ALL 35699:1410 1 IX-PREPEND-2-ALL 35699:1420 2 IX-PREPEND-3-ALL 35699:1430 3 No-export to Provideers
Permite no exportar de sus prefijos a proveedores determinados.
Valor Community TRANSIT-NO-EXPORT-ALL 35699:1450 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en TODOS los tránsitos (TIER 1) TRANSIT-NO-EXPORT-GTT 35699:1460 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en GTT TRANSIT-NO-EXPORT-COGENT 35699:1470 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en COGENT AS-Prepend to Provideers
Permite hacer as-prepend (hasta un máximo de 3) de sus prefijos a proveedores determinados, o hacia todos:
TODOS LOS TRÁNSITOS
Valor Community Número de Prepends TRANSIT-PREPEND-1-ALL 35699:1451 1 TRANSIT-PREPEND-2-ALL 35699:1452 2 TRANSIT-PREPEND-3-ALL 35699:1453 3 GTT
Valor Community Número de Prepends TRANSIT-PREPEND-1-GTT 35699:1461 1 TRANSIT-PREPEND-2-GTT 35699:1462 2 TRANSIT-PREPEND-3-GTT 35699:1463 3 cogent
Valor Community Número de Prepends TRANSIT-PREPEND-1-COGENT 35699:1471 1 TRANSIT-PREPEND-2-COGENT 35699:1472 2 TRANSIT-PREPEND-3-COGENT 35699:1433 3 Black-hole
BLACKHOLE-ADAMO 35699:666
7. Servidores DNS ADAMO TELECOM
Servidors DNS Adamo Telecom
ADAMO TELECOM vol anunciar la seva nova infraestructura de DNS Anycast.
Anycast és una forma d'adreçament en la qual la informació és enrutada a el punt més proper a el client des del punt de vista de la topologia de xarxa.
Avantatges de l'DNS Anycast
Alta disponibilitat
Servidors en diferents punts geogràfics, afegint un equilibri global al seu servei de resolució DNS. Les peticions son redirigides als servidors disponibles automàticament.
Alt rendiment
Les peticions de nom per part dels clients, arriben a l'DNS geogràfic més proper, de manera que la latència disminueix, i per tant la velocitat de resposta augmenta.
Seguretat
Resistència contra atacs DDoS
Aquest passarà a ser el nostre DNS principal: DNS Anycast: 91126225225
Recomendamos que use este DNS como principal y que es el óptimo para utilizar en nuestra red. Si actualmente utilizan otro servidor DNS de ADAMO TELECOM, les aconsejamos encarecidamente que cambien a esta nueva solución. Pueden configurar otro servidor no relacionado con ADAMO TELECOM (OpenDNS, Google,…) para así conseguir una altísima disponibilidad utilizándolo a modo de respaldo.
Exemple de funcionament habitual:
91.126.225.225
IP DNS
Alta disponibilitat davant fallades:
91.126.225.225
IP DNS